Helaas, helaas.

4 juni 2017 - Bordeaux, Frankrijk

MICHEL: Helaas ik ben gestopt. Ik heb "doorligplekken" precies bij mijn zitbotjes. Ik kan nu niet fietsen. Ik moet dagen rust nemen, maar bij mij weet ik herstelt zoiets traag en we zitten in een tijdprobleem. Hilde MOET donderdag in St Jean Pied de Port (voet Pyreneeën)zijn, omdat haar fiets daar wordt opgehaald door een vervoerder, die tegelijk een elektrische fiets voor haar aflevert. Dus tijd voor pauzes is er niet, bovendien komt ons schema tot Santiago dan ook onder druk. Ik zou later achter Hilde en Ap aan kunnen fietsen of solo verder gaan,, maar Ik sluit niet uit dat mijn probleem ergens in Spanje kan terugkeren of toenemen​,dus heb ik besloten terug te gaan. Lig nu in een luxe hotel in Bordeaux. Heb een treinticket dinsdag 6/6 tot Parijs. Na Parijs geen fietsvervoer, dat is balen. toevoeging: heb inmiddels ticket Flexbus. Nemen fietsen mee! Conclusie is dat fietsen op een tijdschema risico's heeft. Als er iets niet naar wens gaat kun je maar beperkt temporiseren. Als ik dit nog eens doe, dan een open einddatum en minder km per dag. Nu was dat 75 - 90.
Nu speelt steeds in je achterhoofd je schema en de kilometers. Dat maakt dat je toch wat vluchtig door oude stadjes gaat en bv geen kastelen bezoekt. Maar de steeds wisselende landschappen zie je wel goed, het laatst de wijngaarden van de St Emillion. Heel jammer. Misschien een herkansing, want het was geweldig, Mijn benen deden het steeds beter. Jammer ook voor de fiets, die er echt zin in had..

Liet mijn fiets in de ticket office even alleen. 150 euro boete, kan er ook nog wel bij. Stom van me, ze zijn hier uiteraard zeer alert op aanslagen.

1. Wil SA:
    4 juni 2017
    Dat is frustrerend dat je moest stoppen. Kon je niet mee in het aanhangkarretje❓
  2. Mieke Wanders:
    4 juni 2017
    Jammer voor je! Begrijpelijke beslissing!
  3. Von:
    4 juni 2017
    Oooeeeffff wat jammer Michel dat de billen niet meer willen. Op pelgrimstocht moet je het doen met wat zich aandient en met doorzitplekken is moeilijk te fietsen. Sterkte en goede reis en hartelijke groet, Rob en Von
  4. Marjon en Bert:
    5 juni 2017
    Heel jammer voor je Michel dat het niet meer gaat. Je bent wel al een heel eind gekomen. Succes met de terugreis en tot binnenkort!
  5. Piet en Roos:
    5 juni 2017
    Jammer dat je moet stopen, Michel. Maar petje af. Je hebt in twee weken meer km's afgelegd dan ik in 2 jaar gefietst heb.
    Goede terugreis.
  6. Carel:
    5 juni 2017
    Dag Michel. Vanuit mijn bergwandelvakantie in Italië blijf ik het blog volgen tsjonge wat verdomd jammer ! 'Gewoon' een andere keer daar weer verder gaan op een relaxterder manier. Komt vast wel weer goed
  7. Bert:
    6 juni 2017