Dag 29 Burgos

15 juni 2017 - Burgos, Spanje

Hilde:
Vandaag zoals al gezegd hadden we de hele dag om de stad te bekijken en lekker hier en daar een terrasje te pakken. Maar eerst lekker rustig ontbeten bij de tent. Het was eerst wat bewolkt maar later kwam de zon door en stak er een stevige frisse wind op. Prima weer voor een dagje in de stad.
Rond 11 uur op de fiets vanaf de camping door een soort park met wandel en fietspaden langs de Rio Arlanzón de stad in naar de kathedraal, toegewijd aan Maria , waarvan de bouw , begonnen in 1221 in opdracht van Ferdinand lll van Castilie 330 jaar geduurd heeft. Met Pelgrimskorting konden we voor 4,50 naar binnen en kregen we een stempel. Daarna zijn we een leuk terrasje gaan opzoeken op een van de gezellige pleintjes en hebben we verder nog wat rondgefietst over de Ramblas naast de rivier waar we tenslotte aan het eind van de middag neergestreken zijn voor een laatste biertje en smoothie. Op de terugweg ergens twee pakken kant en klaar pakken onduidelijk voedsel gehaald en er een blikje doperwten doorheen geroerd . Weer heerlijk gegeten.

1. Wil SA:
    15 juni 2017
    Lekker zo'n rustdagje, maar dat eten lijk mij niks, ik gruwel ervan!!
    Mooie natuurfoto's alleen plaatsje ongezellig en lelijke bouw.
    Succes morgen, ik geniet in Zuid Limburg.
  2. Mieke Wanders:
    15 juni 2017
    Leuke foto's hoor! Fijn zo'n relaxdagje!
  3. Marinus:
    15 juni 2017
    Dat kant en klare onduidelijk voedsel, ik was ooit getrouwd,,de herinneringen komen weer boven. Hoe veel dagen gaan jullie nog??
  4. Ria Broer:
    16 juni 2017
    Heerlijk zo'n rustdag. Heb je wel nodig met zo'n avontuur. Een erg interessante omgeving denk ik. Heel veel historie. Cultuur opsnuiven. Geweldig allemaal. Zo'n kathedraal van binnen....hoe hebben ze het voor elkaar gekregen hé. Knap hoor voor die tijd. Nog heel veel genieten daar en op naar de volgende dag. Veel succes. We blijven jullie volgen.
  5. Jannes:
    16 juni 2017
    Wat mij betreft zijn jullie allemaal grote kanjers hoor. Wat een lef zeg. Maar volhouden het duurt niet zolang meer. De dagen vliegen zo voorbij he. Genieten nog en kom gezond terug.
    groetjes Jannes
  6. Leny:
    16 juni 2017
    hallo Hilde en Ap, wat heerlijk zo'n daagje relaxen, en overal rond kijken, genieten heet dat. morgen weer verder, jullie moeten nog een aardig stukje . Gaan jullie via Lugo? Daar woont een neefje van me. succes en veel plezier! groetjes van Leny Palacio.
  7. Carel:
    17 juni 2017
    Haha er zijn er meer die over dat eten struikelen......... Ik sluit me daar helemaal bij aan
    Toen ik (2x) in Spanje was at ik meestal tapa's. Was ook vaak onduidelijk wat t was, maar wat sfeer betreft , denk ik, veel beter, gezelliger en verm. ook lekkerder Dat verdienen jullie toch zeker ook ! Goed Gaan maar ook Goed Eten !
  8. Ria Bes:
    17 juni 2017
    Ap en Hilde ik vind jullie kanjers. Heerlijk genieten van een rustdag en dan weer verder door de mooie natuur en dorpjes. Veel veilige kilometers en volhouden!!!