Dag 10 en 11

28 mei 2017 - Tours, Frankrijk

Hilde: Dag 10 zijn we van Bonneval naar Ambloy gefietst 87 km, erg warm vochtig weer en  met toch nog zware klimmetjes pffffff. Voor Ap een makkie , maar voor Michel en mij behoorlijk zwoegen. Ook nog dik 10 km omgereden en toen we dan eindelijk op de camping aankwamen, bleek er een hardloopwedstrijd gaande met een heel circus eromheen, biertent, vreettent, keiharde muziek , nou ja, herrie, tot 24 uur. Wc's te erg voor woorden, douche dicht, op slot, gelukkig wel een afsluitbaar hok met wastafel en zelfs warm water. Nou ja, hebben er wel gratis gestaan. We betalen niets, hadden we gedeald met alle NL fietsers en een stel met een pakezel op weg naar de Mont Saint Michel. Onderweg op terrasje kwamen we Marian weer tegen , die we in het begin al hadden ontmoet ergens onderweg, en nog een Ned stel van 63 en 73, Simone en Cor,  met super spullen en allebei een Santos. Dus met hun drieën erbij lekker koffie op terras. Heel gezellig. S avonds waren zij ook op die vreselijke herrie camping.

Dag 11 van Ambloy maar 55 km naar Tours , in de bloedhitte, waar we al om drie uur waren en gehoord hadden dat je bij de nonnen van de Basilique St Martin kon eten en slapen, dus dat wilden we wel eens meemaken. Alle drie een eigen kamer met heerlijk mee-eten en ontbijt voor 30 euro pp. Alleen jammer dat ze de poort al heel vroeg dicht deden zodat we na het eten niet meer weg konden, terwijl we ons verheugd hadden op een zwoele avond op een leuk terras in de stad, want die waren er in overvloed.

1. Mieke Wanders:
    28 mei 2017
    Af en toe afzien! Doe maar rustig aan in de hitte! Houd je nog wat reservevet over Hilde?
  2. Leny:
    28 mei 2017
    Wat Heerlijk, zoveel eten als je maar wilt. En Ap laat je nog wat over voor je buurman.
  3. Bootsman:
    28 mei 2017
    Gaat prima en geniet van jullie Nonnenhapje en lekker bedje slapen.succes
  4. Cor.veerhuis:
    28 mei 2017
    Toch nog ergens goed voor dat katholieke, gaan jullie morgen vroeg wel voor het ochtend gebed? De baas bedanken? En een stempel!
  5. Ria Broer:
    28 mei 2017
    Wat ontzettend leuk om dit allemaal te lezen. Zo worden we goed op de hoogte gehouden. Ap moet ook nog een keer een mooi verslag schrijven hoor of hij is misschien zo onder de indruk van alles dat hij geen woorden meer over heeft. Met een biertje lukt het wel om hem weer AN het praten te krijgen hoor alleen is het niet verstandig om bier te drinken met deze hitte. Ook niet te veel inspanning denk ik dus rustig aan dan breekt het lijntje niet. Geniet van alle indrukken en van het mooie Frankrijk. We blijven uitkijken naar de verhalen die overigens heel goed geschreven worden. Groetjes uit een ook warm Nederland.
  6. Wil SA:
    29 mei 2017
    Bij de nonnen eten? Wat was dat in dat schaaltje, voorgekauwde prut?
  7. Eric Dix:
    29 mei 2017
    Mooi verhaal zusje. Volhouden hè. Je kunt 't.
  8. Bootsman:
    29 mei 2017
    mooi verhaaltje en Appie komt nog wel los hoor Ria,en berg je dan maar,dan is hij net als vroeger op TV de vier veren waterval. Veel plezier en een gezonde voortzetting van deze mooie reis.
  9. Bootsman:
    29 mei 2017
    S.A. Texas, JALOERS op dat nonnen hapje???