Dag 7, 8 en 9 Henonville, Rambouillet, Chartres

26 mei 2017 - Chartres, Frankrijk

( foto's bij de artikelen staan onder de knop 'foto')

Michel: we tuffen door een heet Frankrijk. Dag 7 vertrokken we vanuit de refuge onder de kerk, dus geen tent afbreken en drogen ( koude nachten, veel condens) en op tijd weg. Iedere dag weer heerlijk om met je hele minihuishouden op je fiets weer verder te peddelen. We fietsen met z'n drieen. Edith snelt vooruit en zien we die dag en de volgende dagen niet meer terug. Zij moest steeds kiezen tussen ons tempo en haar behoefte om behoorlijk pittig door te fietsen. Die laatste keuze heeft zij nu gemaakt. We doen twee pittige klimmen, een van 3 km. Een ander klimmetje is wel 15% en bovenaan blijkt de weg geblokkeerd door grote keien, waar we onze fietsen maar overheen zeulen. (Foto). Eindigen op luxe camping met caravanvolk. Dag 8, strakblauwe lucht, wind mee, rommelmarkt (vide grenier) in dorpje op Hemelvaartsdag, eindigt aanvankelijk bij de enige camping in de niet toeristische regio en die blijkt dicht..... Moe en geërgerd fietsen we terug en bij een ouder stel met een honderden jaren oud boerderijtje vinden we asiel. We mogen op het erf kamperen, krijgen limo en cake, kunnen zelfs douchen en de kleinkinderen vermaken zich rondom onze tentjes. Dag 9, weer strak blauw, wind mee, brengt ons in Chartres. Eerst rijden we een paar km fout, omdst we te veel op de bordjes letten, die in Frankrijk wel eens ontbreken, en te weinig op kaart en gps. De kathedraal is imposant. Het wordt langzaam aan toeristischer, we naderen de Loire, Tours. En ja hoor, op de camping ontmoeten we na 3 dagen Marjan uit Arnhem weer! Verder zien we weinig pelgrimgangers op de fiets of te voet.

1. Leny:
    26 mei 2017
    wat een mooi verhaal!!!!!
  2. Mieke Wanders:
    26 mei 2017
    Gaat heel goed zo te horen met zn drietjes! Kop op Hilde!!!!
  3. Wil SA:
    Zo Mooie en leuke foto's - the Blue Santiago Group -
    Chapeau hoor, wat jullie presteren..... hou de moed erin. Doe rustig aan, tijd genoeg.
  4. Eric Dix:
    27 mei 2017
    Mooi verhaal en mooie foto's. Ga zo door!
  5. Corry:
    27 mei 2017
    geweldig mensen bewondering voor jullie, Ap ik heb vandaag na 2JR. n rondje Heerjansdam gedaan
    was al moe, maar over 2 JR ga ik met je mee ik blijf oefenen. Mensen veel plezier en kijk uit.
  6. Leny:
    27 mei 2017
    wat een mooie foto's, ik geniet mee met jullie!
  7. Cor.veerhuis:
    28 mei 2017
    Goed op weg! Hilde heeft in Frankrijk patent op warm weer. Maar dat is beter als te koud of te nat denk ik!
    Michel heeft schrijftalent, we beleven het op de bank mee.