Dag 24 Puente la Reina

10 juni 2017 - Puente La Reina, Spanje

Hilde : Dag 24

Van Roncesvalles naar Puente la Reina 95 km. Erg veel voor zo'n bloedhete dag als vandaag .  Vanmorgen was het eerst nog wel lekker fris, maar dat duurde niet lang. In Pamplona waar we om 12 uur aankwamen was het al erg heet. We stuitten meteen op een geweldige Spaanse dansuitvoering met muziek , erg leuk.
Zijn toen naar de kathedraal geweest voor een stempel en hebben een ijsje genomen op het Plaza del Castillo, erg veel drukte daar.  Gekkenhuis. We moesten verder naar ons einddoel van vandaag; het pelgrimsdorp  Puente la Reina dus konden helaas niet te lang blijven. Nadeel van tijdsdruk.  Kostte enige moeite en behoorlijk omrijden om de goede weg vanuit het centrum van  Pamplona de stad uit  te vinden. Om vijf uur eindelijk aangekomen in het pelgrimsdorp Puente la Reina een middeleeuws stadje en kruispunt van de twee voornaamste vertakkingen van de Camino de Santiago  en een van de belangrijkste enclaves aan de Jakobsroute in Navarra, tevens een goed voorbeeld van een "straatdorp" met de prachtige romaanse brug over de Arga.  Puente betekent brug in het Spaans.Ap wou meteen naar boven, naar de albergue, waarvoor we een super stijl grintpad  op moesten, maar godzijdank zijn we op mijn aandringen toch eerst even een winkel gaan zoeken om wat drinken te kopen en ik wilde er ook wel heel graag een leuk terrasje nemen, maar daar wilde Ap niks van weten want volgens hem was het boven ook heel gezellig. Wat een deceptie zeg, het was boven een ongezellige kale vlakte met een ongelooflijk saaie herberg en een soort grasveld als camping zonder enige schaduw waar eigenlijk niemand was , ook niet in die eetzaal waar het verre van gezellig was. Ontzettend balen dat we niet eerst een gezellig terrasje hebben genomen en ook dat prachtige stadje even hebben bekeken. Had ik nou maar voet bij stuk gehouden, maar als Ap iets in zijn kop heeft, kun je het wel vergeten, grrrrrrr.

Ap

Aankomst uur of vijf op de camping en we dachten erover om in het dorp te gaan eten, maar we waren eigenlijk te moe. Nu zitten we met een cola, thee en een biertje te genieten van het uitzicht en een beetje bij te komen van de hitte. Het koelt eindelijk een beetje af, nu om 10 uur en langzaam wordt het hier al donker in tegenstelling tot in Nederland. Er zijn ongeveer tien andere pelgrims, de laatste twee zijn net pas aangekomen.  De komende dagen gaan we wat minder kilometers maken in verband met de hitte. Morgen naar Logrono , 66 km. Camping aan de Ebro.

1. Wil SA:
    10 juni 2017
    Mooie brug en inderdaad ongezellige bende daar boven.......... weet wel betere plekjes dan daar, oogjes dicht en gewoon slapen. Hoe rijd je fiets?
  2. Carel:
    11 juni 2017
    Ach, ongezellige eetzaal......het zijn toch de mensen die t gezellig (zouden moeten) maken......maar die zie ik niet
    Ben zelf net terug v 10dgn Italië (bergsjouwen) en 'fiets nu weer dglks met jullie mee' hoor
    Succes met t vervolg !
  3. Ria Broer:
    11 juni 2017
    Nog steeds petje af voor jullie. Regen is niet leuk maar hitte is ook niks. Toch knap dat jullie dit doen. Iedere dag kijk ik uit naar jullie verslag. Houd moed en vergeet niet te genieten van deze bijzondere reis. Hartelijke groeten van je zangmaatje!!!