Dag 22 Saint Jean Pied de Port

8 juni 2017 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Dag 22
Vandaag rustdag in Saint Jean Pied de Port.
Vanmorgen eerst naar het dorp gelopen omdat Soetens om 9 uur op het adres dat ze hier hebben, de e-bike van ReinVeenendaal zou brengen en om de mijne mee terug te geven, wat me toch best wel pijn deed. Daarna op terras een bakkie gedaan en even dorp bekeken en een stempel gehaald bij de camino herberg. Drukte van belang daar. Veel wandelaars die er toch meer afgepeigerd uitzien dan de fietsers. Moet er zelf eerlijk gezegd niet aan denken in die hitte.
Het was vandaag zo ontzettend vies benauwd warm, dat een beetje hangen het enige was wat je kon doen. En af en toe een bak koud water over je heen. Dus langdurig in de schaduw  zitten ouwehoeren met Simone en Cor die gisteravond toch nog op de camping waren aangekomen en vandaag ook rust hielden. De twee cowboys waren al vroeg op pad gegaan.
In avond zijn we weer naar het dorp gegaan voor een biertje en een jus d' abricot en om een hapje te eten. Kippenvleugeltjes met friet en wat slappe sla, nou ja, kan erger. Intussen dreigt er onweer maar morgen zal het wel weer droog zijn. Dan meteen de berg op , 28 km naar het klooster van Roncesvalles waar we binnen gaan overnachten en meedoen met het pelgrimsmenu, weer eens wat anders.

1. Cor.veerhuis:
    8 juni 2017
    Je maakt me nu nieuwsgierig.
    Stond Soetens op tijd daar? Goed geregeld dan, extra duwtje bergop!. Is de Safari ingeruild of is het maar tijdelijk? Is het makkelijk om onderweg op te laden of veel gedoe?
    Succes met de beklimmingen!
  2. Bootsman:
    8 juni 2017
    He maatje mooie foto s,en neem het er even van, morgen sky hy de bergen in en met jouw succes volle FLYER gaat het lukken,heb je die Fabriek al je verhaaltje verteld misschien krijg jewel een mooie update, verder houd moed en tot spoedig weerziens ,ook de groetjes van Ina
  3. Mieke Wanders:
    8 juni 2017
    Leuk verhaal! Je zult t heerlijk vinden op de ebike! En dan met die hitte en die bergen!! Mooie foto's! ! Succes morgen!
  4. Wil SA:
    8 juni 2017
    Geweldig mooie foto's en ik hoop dat de e-bike je de bergen oversleept! Succes
  5. Westhof, jelle:
    9 juni 2017
    Hoe verder jullie gaan, hoe mooier de omgeving en dus de foto worden.
    Zet mn op.
  6. Lennie Meijer:
    10 juni 2017
    Hee een ebike,?? Is jouw​ fiets stuk of heeft t gewoon te maken net het halen en brengen van soetens? Best lekker misschien