Na 5 dagen

23 mei 2017 - Saint-Quentin, Frankrijk

De schelp, logo pelgrimsroute

Michel:
Heerlijk om door het vertrouwde Frankrijk te fietsen, goede d- wegen, Frankrijk 's zomerweer, stille dorpjes en steden met een historisch centrum, hier in Picardië. We hebben vaak lege kampeerterreinen voor ons. In Breda, onze start,zaten we nog op een terrein met Polen opgepropt in caravans, hier komt de romantiek van het basic kamperen terug. Bij de start in Breda kwam mijn partner Mieke ons nog uitzwaaien vrijdagmorgen vroeg!
Landschappen trekken nu dagelijks onder je wielen vandaan, ook oude-industriële, vooral in België, mooi van lelijkheid en getuigend van de tijden van industriële revolutie, in deze arme streken, met hier en daar een mega poster met de kop van Marie Le Pen.
Het is vakantie, stevig doorfietsen en pelgrimeren wat we doen. Bij een cathedraal of abdij halen we stempeltjes in onze pelgrimpaspoorten. Ik ben benieuwd wat het volgen van deze honderden jaren oude route met me doet.
De groep van 4 - ik kende de anderen niet - raakt lekker ingespeeld op elkaar. We hebben een prettig patroon: 8.30 weg, 11 uur koffie, s middag s lunch en als we iets interessants zien nemen we daar de tijd voor. Een van ons wil sneller fietsen en wat later weg, dat gaat prima samen en zij sluit weer aan op een terras of zo.
We fietsen op GPS route. Tot Santiago hoeven we slechts het lijntje op het schermpje te volgen. Foutrijden en de weg zoeken is er (bijna) niet meer bij.

1. Wil SA:
    23 mei 2017
    Fantastisch dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Mooi weer tot nu toe? Hier tenminste wel.
    Zo te lezen nog geen lekke band gehad? Knap hoor zonder pech Belgie door te komen.
    Veel succes & plezier.
  2. Inge:
    23 mei 2017
    Wauw, wat gaan jullie goed! Klinkt lekker! Bewondering! ‍♀️‍♀️ Ga zo lekker door!