Dag 17 Saint-Emilion

3 juni 2017 - Saint-Émilion, Frankrijk

Vanmorgen leek het droog te blijven, maar niets is wat het lijkt, ook hier niet, dus na een half uurtje op de fiets begon het te regenen, werd het gieten en moesten we schuilen bij een soort auberge langs de weg, maar we mochten niet binnen zitten als we alleen koffie namen, wel op het terras onder de luifel, maar dat werd op den duur toch te koud en de regen hield ook niet op dus toen zijn we toch maar binnen gaan zitten om wat te eten, menuutje van de dag . Nou ja, scheelt vanavond weer. Oké, uiteindelijk werd het lichter en de regen iets minder en zijn we toch maar weer verder gegaan, af en toe toch nog regenbuien trotserend, maar ook droge perioden en soms wat  zon. Tegen half acht na 88 km met minder zware klimmetjes dan gisteren, kwamen we aan in St Emilion, chique plaatsje vanwege de dure wijn.  Camping gemist, bleek weer een eind terug te zijn, Ap en ik besloten binnen te slapen en Michel nam de gok om toch nog te zoeken naar de camping, die hij uiteindelijk ook gevonden heeft. De aanhouder wint, maar binnen ook wel lekker met dat konijnenweer.

1. Wil SA:
    3 juni 2017
    Dus een dagje ellende gehad, ja jullie zijn niet voor niets Pelgrims.
  2. Inge:
    4 juni 2017
    Knappe prestatie totnu toe van jullie! Petje af.
    Succes voor de volgende etappe, jullie kunnen het!
  3. Jos Kievit:
    Altijd weer dat weer.
  4. Ria Broer:
    4 juni 2017
    Wat jammer van het weer. Zo zie je, het kan ook daar, vriezen of dooien. Maar hoe zuidelijker dat je komt, des te warmer wordt het. En jullie smelten vast niet. Je ziet wel veel moois onderweg. St. Emilion is inderdaad een mooie plaats, trouwens dat hele gebied is dat wel. Wat vreemd dat je niet binnen mag zitten voor een bakkie. Ik dacht dat de Fransen gastvrijer waren. Valt weer tegen dus. Geniet van de prachtige omgeving en nog veel plezier met elkaar. Het blijft geweldig om jullie verslag te lezen. Succes en gewoon doorgaan. Groetjes Ria Broer.
  5. Eric Dix:
    4 juni 2017
    Ha zusje. Ik heb jullie nog niet eerder gehoord over het slechte weer. En dat het een keer zou gaan regenen was natuurlijk niet te vermijden. En hoe zit het met het materiaal? Nog geen lekken banden of iets dergelijks gehad? Volgens mij loopt alles voorspoedig. Goed hoor!!!